Eulogy / Samá chvála (2004)
Vtipná konverzačka odohrávajúca sa počas prípravy pohrebu v jednej hromadne dysfunkčnej rodine. Takto by sa to asi dalo celé zhrnúť. Na to, že ide o úprimnú a docela uzemnenú trpkú komédiu, sa scenáristi v rámci daných pravidiel vybláznili a obzvlášť posledná polhodina je jeden výborný gag za druhým s explozívnou bodkou na záver. Dokázali trafiť presné tu notu, kedy nefunkčné vzťahy či personality v rodine sú ešte vtipné, ale nie už trápne.
7/10
The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy / Stopárov sprievodca po galaxii (2005)
Asi najmainstreamovejší film v akom si Zooey zahrala. Išiel som do toho nepokrstený knižnou predlohou či seriálom z roku 1981. V zásade ide o sci-fi komédiu, ktorá využíva vizuálny humor v kombinácií s výstrednými vesmírnymi charaktermi typu depresívneho robota. Podporuje to i fantastický casting. Musím priznať, že humor na mňa dokonale fungoval a timing gagov je odhadnutý na výbornú. Navyše je film šmrncnutý i paródiou a odkazmi na veľkolepé sci-fi typu Star Wars, čiže opäť platí: Kto má nakukané, zasmeje sa viac.
8/10
Once upon a mattress (2005)
Once upon a mattress je tevíznou adaptáciou rozprávky u nás známej ako Princezná na hrášku. Absolútne nechápem na koho týmto štýlom tvorcovia mierili, keďže ide o muzikál s infantilnými piesňami a nulovým vtipom. Pre dospelého je to príliš plytké, pre dieťa je tam minimum vizuálneho humoru. Obzvlášť, keď už na svete existuje nespočet lepších adaptácií, s oveľa lepším podaním morálnych hodnôt.
2/10
Winter Passing / Návrat (2005)
Živý (alebo vzhľadom na tržby skôr mŕtvy) príklad toho ako natočiť čo najpriemernejšiu z najpriemernejších rodinných drám. Nenapadá ma vôbec niž výrazne pozitívneho či negatívneho o tomto filme. Charaktery sú nesympatické, a tam sa asi končí aj divákov veškerý záujem o to ako dopadnú ich vzťahy. Will Ferrel a Ed Harris mi do týchto vážnych rôl absolútne nesadli. Dokonca i to idealistické vyvrcholenie si scenáristi vycucali z prstu radšej než by budovali charaktery.
5/10
Live Free or Die (2006)
Krimikomédia Gregga Kaveta a Andyho Robina, ktorá by strašne túžila nasledovať filmy Guya Ritchieho či bratov Coenovcov. No iba túžila. Ak nemáte jeden sympatický či aspoň len trochu zaujímavý charakter vo filme, ktorý chce odkazovať na Coenovcov, je niečo zle. Ak sa objaví len jeden jediný absurdný moment vo filme, ktorých chce odkazovať na Ritchieho, tak je niečo veľmi zle. A, že s Live Free or Die je toho zle ešte viac. Od mdlých charakterov po scenár, ktorý by nevyhral ani v obrázkovej súťaži škôlkarov.
3/10
Failure to launch / Lemra Lemravá (2006)
Romantická komédia z čias, keď sa ešte Sarah Jessica Parker snažila ťažiť z posledných útržkov popularity seriálu Sex v meste. Zároveň jeden z posledných výkrikov Matthewa McConaugheyho do tmy predtým, než znovuzrodil svoju kariéru filmami Zabijak Joe či Obhajca. Základná zápletka znie zaujímavo na romantickú komédiu. Rodičia najmú profesionálku na to, aby vyhnala (pomocou romantického vzťahu) 35-ročného syna z ich vlastného domu. Bohužiaľ, potenciál je s predlžujúcou sa stopážou stále viac zabitý absolútne každým klišé aký romantika môže ponúknuť. Prakticky po prečítaní zápletky, už viete ako presne bude koniec filmu prebiehať. A je to škoda, lebo pri metodickom postupe vzťahom sa človek aj občas uchechtne.
5/10
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford / Zabitie Jesseho Jamesa zbabelcom Robertom Fordom (2007)
V oficiálnom texte distribútora sa o tomto filme píše ako o umeleckom westerne. Ja by som to rád upresnil. Viac by pasovalo Óda na obilninovú úrodu. Myslel som si, že nikdy nemôžem mať rád westerny, až kým neprišiel minulý rok Tarantino s Nespútaným Djangom a neodpálil všetkým palice. To Andrew Dominik naopak natočil kovbojku bez poriadnej prestrelky postavenú na mdlých konverzáciách a nejakom morálnom zdelení na koniec. A keď už predsa len dojde na strelu z revolveru, tak je naznačená 5 minút dopredu a smeruje do chrbta. Tým sa režisérovi podarilo zbúrať i akékoľvek napätie. Ostatne i sám názov je jeden masívny spoiler, ktorý nie je vôbec využitý k prekvapeniu diváka. Navyše ak by sa čo i len jeden z charakterov správal aspoň trochu logicky, film by skončil o 90 minút skôr a ešte stále by som si žiadal naspäť tú hodinu života (áno, film ma šialených 2 a pol hodiny). No a Bradovi Pittovi postavu legendárneho banditu neveríte ani na sekundu.
3/10
Tin Man (2007)
Miniséria z dieľne americkej televízie Syfy, skladajúca sa z troch 90-minútových častí. To bolo pre mňa prvé stretnutie s akoukoľvek formou adaptácie slávneho (najmä za morom) Čarodejníka zo zeme Oz. Jednoznačne najlepšia je prvá časť, kým sa zoznamujeme s výstrednými postavami, či svetom samotným. V ďalších častiach sa ale autorom darí perfektne balansovať na hrane rozprávky a plnohodnotného fantasy. Efekty sú bohužiaľ na úrovni televíznej adaptácie, ale našťastie si je Tin Man vedomý, že na tom nestojí. Naopak, príbeh a javy, ktoré svet O.Z. ponúka sú jednoznačne ťahákmi celej série. Niekto tu mal i hodne citlivú ruku na casting, keďže každý jeden či už výstredny alebo normálny charakter je fantasticky obsadený na čele so Zooey Deschanel a Alan Cummingom, ktorí ako keby boli zrodení pre tieto role.
8/10
Bridge to Terabithia / Most do krajiny Terabithia (2007)
Adaptácia detskej “fantasy“ knihy Katherine Patersonovej, ktorej fantasy nátura je postavená na detskej fantázií. V zásade ide o náhľad do detskej mysle a jej konfrontáciu s dvomi rôznymi svetmi – realitu a fantáziu. Detskí herci sú excelentní a nič si nezadajú ani so svojimi staršími profesionálnymi proťajškami. Film posúva nad ostatné rodinné filmy hlavne jedna udalosť, ktorej sa väčšina filmov tohto žánru zďaleka vyhýba. A práve tento krok do neznáma je dôvod prečo by si mal každý Most do Terabithie pozrieť. Krásny príbeh o dvoch deťoch a ich vymyslenej zemi menom Terabithia je neskutočné odzbrojujúci a musí obmäkčiť i toho najtvrdšieho muža.
7/10
The Good Life (2007)
„Dobrý“ pocit po dosledovaní „Dobrého života“ mať rozhodne nebudete. Nie preto, že by šlo a zlý film, práve naopak. Ide o vysoko depresívny náhľad do života teenagera, ktorého život je jeden veľký bordel. Ostatne film začína hneď samovraždou jeho otca, a na to sa lepia ďalšie a ďalšie starosti. To udržuje scenár viac než zaujímavý počas celej dĺžky stopáže. Hlavného protagonistu máte proste chuť zbaliť do deky a hladkať ho kým nezaspí. Za zmienku ešte stojí hrdinova femme fatale v podaní Zooey Deschanel.
8/10
Taktiež sa ešte objavila v jednom kraťasi:
Raving (2007)
Režisérsky debut Julie Stiles, ktorá si to zároveň i napísala sa vcelku podaril, i keď by som si dokázal predstaviť ešte kratšiu stopáž než 20 minút. Stretnutie dvoch tak odlišných charakterov je sprevádzané dobre napísanými dialógmi a skvelou umeleckou bodkou na záver.
6/10
Na zhliadnutie tu.
V poslednej časti sa môžete tešiť na pecky ranku 500 Dní se Summer či zhodnotenia prvých dvoch sezón jej vlastného seriálu New Girl.